zaterdag 14 juli 2012

4 maanden na de operatie

 

Inmiddels zijn we vier maanden na de operatie, de tijd die vliegt! Gisteren weer naar de obesitas kliniek geweest. Het is zo ontzettend leuk om alle anderen weer te zien, en te zien dat iedereen zo goed afvalt en er zo goed uitzien. Dat is voor mij een steun om ook lekker door te gaan.

We begonnen de dag met de diëtiste, we hebben het gehad over vitamines, welke je het beste kan gebruiken en dat we ons bloed moeten laten controleren, met name op de vitamine B12, B11 en vitamine D en op ijzer. Dus dat gaan we volgende week maar weer even laten doen. Ben benieuwd of ze me nu wel kunnen prikken, dat was natuurlijk altijd een probleem.

Daarna moesten we weer een aantal vragenlijsten invullen. Een vragenlijst over sporten en beweging, dat was leuk om in te vullen omdat ik daar nu veel beter in ben, dus daar zag ik een enorme verbetering in met voor de operatie.

De andere vragenlijst ging over eetgewoontes, en zo logisch als die lijst was voor de operatie, zo stom kwam die nu over. Vragen zoals eet je meer dan je leeftijdgenoten, en eet je meer als je iets lekker vind, die gaan natuurlijk niet meer op, dat is logisch want dat past toch niet! Maar voor de obesitaskliniek is het een goede meting om te zien of de problemen die we hadden afnemen. Anders moeten ze daar actie op ondernemen.

Vervolgens werden we gewogen en gemeten. Dat is toch altijd weer een spannend moment, wat zegt de weegschaal daar? Vooral omdat niet alleen je gewicht wordt gemeten maar ook je vetpercentage en je vocht etc.. En gelukkig was ik 7 kilo puur vet kwijt geraakt in 8 weken tijd. Dus een teken dat het echt goed gaat. Ook 5 cm in buikomvang, zomaar weg!!

Helaas was de bewegingsdeskundige ziek, dus eindigde de dag wat vroeger dan normaal. Maar we zijn weer naar huis gegaan met weer wat meer kennis.

Nu ben ik in totaal dus 25,5 kilo afgevallen en ik voel me supergoed, ik kan weer zoveel meer. Ik ben niet meer kortademig als ik de trap op loop, ik kan weer stoeien met mijn neefjes en nichtjes. Ik kan weer normaal lopen en fietsen. Ik heb zelfs in juni de avondvierdaagse gelopen!! dat had ik een half jaar geleden echt niet voor mogelijk gehouden, en nu heb ik het toch maar mooi gedaan!!

Het eten en drinken gaat ook goed, op de appels en peren na kan ik alles weer eten. In de appels en peren zit waarschijnlijk een stofje wat ik echt niet kan verdragen, dus dan eten we die maar niet.

Vorige maand voor het eerst kleding gekocht, en ik kon gewoon maat 50 aan, in plaats van maat 56! En dat voelt zo goed!! dus op naar maat 46!

Dus we gaan lekker zo door en ik bouw het sporten op en bouw de kilo’s verder af!!

1 opmerking:

  1. Interessant om te lezen hoe het je vergaan is in het traject naar de operatie toe en erna. Ik heb aanstaande vrijdag mijn oriënterend gesprek bij het NOK in Velp, sta dus echt nog maar aan het begin van mijn traject maar vind het wel allemaal erg spannend.

    BeantwoordenVerwijderen